Josipa Bilić (Zagreb, 1997.) ostvarila je svoj profesionalni operni debi kao stipendistica Opere HNK u Zagrebu gdje je od 2019. godine nastupila u ulozi Papagene, Mozartove Čarobne frule, u ulozi Amora, Gluckovog Orfeja i Euridike, u ulozi Ines, Verdijevog Trubadura, u ulozi Glas s neba, Verdijevog Don Carla, te kao Čobanče u Gotovčevoj operi Ero s onoga svijeta.
Dobitnica je Diplome 55. tribine Darko Lukić za recital uz umjetničku pratnju pijanista Jana Nikovića, te nagrade Ferdo Livadić, za najbolju umjetničku osobnost na 19. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Ferdo Livadić u sklopu 47. festivala Samoborske glazbene jeseni, gdje je nastupila uz pijanista Marija Čopora.
Uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije nastupila je kao solistica povodom svečanog obilježavanja 250. obljetnice rođenja Ludwiga van Beethovena u sklopu ciklusa Kanconijer, a za svoj debi na 51. Varaždinskim baroknim večerima dobila je nagradu Ivan Werner, mladom glazbenom umjetniku za visoko umjetničko postignuće na festivalu, gdje je imala priliku nastupiti s ansamblom Camerata Garestin.
Ove je godine kao solistica nastupila s Orkestrom Filharmonije u Grazu, pod ravnanjem Maestra Mariusa Burkerta u Operi Graz, u sklopu koncerta pobjednika 26. Međunarodnog Pjevačkog Natjecanja Ferruccio Tagliavini na kojem je osvojila treću nagradu, kao i nagradu publike.
Za ulogu Marice, Humperdinckove opere bajke Ivica i Marica, pod dirigentskim vodstvom Dawida Runtza, u režiji Petre Radin i produkciji Zagrebačke Filharmonije, osvojila je prestižnu Nagradu hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 30 godina u operi.
Studij pjevanja diplomirala je Summa Cum Laude (s najvećom pohvalom) 2021. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat – Dunjko, a pjevačko obrazovanje započela je 2014. u GŠ Vatroslav Lisinski u razredu prof. Kristine Beck – Kukavčić. Već kao studentica posebno se istaknula u akademskim produkcijama u ulozi Despine, Mozartove opere Cosi fan tutte u zagrebačkom HNK-u, u naslovnoj ulozi Massenetove opere Cendrillon, za koju je također osvojila Nagradu hrvatskog glumišta, te kao solistica uz najistaknutiji hrvatski komorni ansambl Zagrebačke Soliste, povodom Dana Muzičke akademije u Zagrebu.
Dobitnica je Plakete Zagrebačke županije za doprinos ugledu i promociji Zagrebačke županije u zemlji i svijetu 2022. godine, Priznanja Općine Stupnik za osobit doprinos u promicanju glazbene umjetnosti i uspjehe na natjecanjima klasične glazbe 2019. godine, Dekanove nagrade za akademsku 2017./2018. godinu, te dviju Rektorovih nagrada; 2020. godine za individualni umjetnički rad – solistički koncert uz Orkestar Zagrebačke Filharmonije, te za posebni natjecateljski uspjeh na XI. Međunarodnom pjevačkom natjecanju József Simándy, gdje je pobijedila III. kategoriji 2021. godine.
Za vrijeme školovanja pobijedila je na međunarodnim i državnim natjecanjima, od kojih se ističu: Vera Kovač Vitkai (2015.), Lav Mirski (2016.), Natjecanje učenika i studenata glazbe RH (HDGPP 2017. i 2019.), Lions grand prix (2018.), Zoltán Kodály (ISA 2019.) i Jozsef Simandy (2018. i 2021.).
Ljetos je debitirala na najznačajnijim kulturnim festivalima kao što su Dobrovačke ljetne igre (u ulozi Lukrecije dubrovačke komedije Ljubovnici), Osorske glazbene večeri (uz Trio Eusebius), festival Opera selecta u Trogiru uz pijanisticu Juliju Gubajdulinu, te Međunarodni dječji festival u Šibeniku gdje je uz Orkestar Zagrebačke Filharmonije i dirigenta Krešimira Batinića nastupila na svečanome otvorenju u koncertnoj predstavi za djecu Napokon orkestar, koja je postigla izvanredni uspjeh i u Zagrebu, rasprodavši dvije izvedbe u Velikoj koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski.
Diljem Hrvatske nastupala je u produkciji Opere b.b., u Leharovoj opereti Vesela udovica (u ulozi Valencienne), te u Straussovoj opereti Šišmiš (u ulozi Adele). Osim opernih i koncertnih nastupa, velika strast su joj lied, te sakralna i rana djela. Članica je ansambla Chiaroscuro s kojim nastupa u sklopu festivala kao što su Varaždinske barokne večeri, Pasionska baština, Ars Organi Sisciae, Festival drvenih kapela Sancta Barbara, te Zrin Festival.
Najznačajniji solistički angažmani na području duhovne glazbe ostvarila je uz renomirane orkestre i umjetnike u Mozartovom Requiemu i Krunidbenoj misi, Rossinijevim oratorijima Petite Messe Solennelle i Stabat Mater, Bachovoj Muci po Marku, te Charpentierovom oratoriju Te Deum.
Pohađala je seminare etabliranih glazbenih umjetnika i pedagoga kao što su: Tomislav Mužek, Krešimir Stražanac, Alexei Tanovitski, Matjaž Robavs, Rebeka Lokar, Rainer Trost, Michael Schade, Florian Boesch, Claudia Visca, te članovi međunarodnog pjevačkog seminara CANTO! Vocal program; Lucy Arner, Liora Maurer, Sharon Mohar, Hans Peter Herman i Ira Siff. Surađivala je s renomiranim umjetnicima kao što su dirigenti Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Loris Voltolini, Josip Šego, Ivan Josip Skender, Srboljub Dinić, Dawid Runtz, Marius Burkert, Marcello Mottadelli, Gyüdi Sándor, Pavle Zajcev, te režiseri Krešimir Dolenčić, Dora Ruždjak Podolski, Saša Anočić, Petra Radin, Mathias Behrends i Arnaud Bernard.