Bertolt Brecht: DOBRA DUŠA IZ SEČUANA
Glazba: Veseljko Barešić
Prijevod: Ivan V. Lalić
Redatelj: Ivica Kunčević
Skladatelj: Veseljko Barešić
Scenski pokret: Milko Šparemblek
Kostimografkinja: Danica Dedijer
Scenograf: Vitold Košir
Dizajner svjetla: Zoran Mihanović
Jezična savjetnica: prof. Đurđa Škavić
Asistent redatelja: Lovro Krsnik
Asistentica kostimografkinje: Ana Marija Srhoj – Filipović
OSOBE:
Vang, vodonoša: Ronald Žlabur
1. bog: Adam Končić
2. bog: Saša Buneta
3. bog: Ivica Zadro
Šen Te, Šui Ta: Jasna Palić Picukarić
Jang Sun, pilot bez namještenja: Filip Juričić
Gospođa Jang, njegova majka: Nada Abrus
Policajac: Ljubo Zečević
Udova Šin: Vanja Ćirić
Muž: Vinko Kraljević
Žena: Jasna Bilušić
Nećak: Renata Sabljak
Kućevlasnica Mi Cu: Sanja Marin
Gospodin Šu Fu: Davor Svedružić
Starac: Nedim Prohić
Starica: Mirela Brekalo
Stolar: Željko Duvnjak
Nezaposleni: Ivan Magud
Tjelohranitelj: Lovro Krsnik
Djeca: Ema Landeka, Beata Pucarić
Narod: Luka Brezinščak, Vanja Dacović, Vlado Ledinščak, Ivan Babić, Lovro Matasić
Orkestar Kazališta Komedija: Koncert majstor: Melita Šafran (1. violina)
Ivan Zovko (2. violina), Maro Dujmić / Daniela Zmazek (viola), Vinko Grubešić (violoncello), Saša Špoljar (bass), Duško Zubalj (klavir), Stanko Radiković (flauta), Luko Stanović (1. klarinet), Tomislav Babić (2. klarinet), Juraj Janjić (trombon), Salih Sadiković (udaraljke)
Pretpremijera: 24. travnja 2014.
Svečana premijera: 25. travnja 2014.
MOŽE LI DOBAR ČOVJEK PREŽIVJETI U OVOM SVIJETU?
Što znači biti dobar? Kakva to dobra duša, čovjek u pravom smislu te riječi, može opstati u svijetu koji ga okružuje? Kako ostati čist i pošten u društvu koji izgleda kao da je stvoreno tako da jedino nagrađuje zlo?
Ova velika pitanja izranjaju iz novog repertoarnog odabira kazališta Komedija: „Dobre duše iz Sečuana“ Bertolta Brechta. U predstavi koja nas vodi u siromašno predgrađe grada Sečuana, u dalekoj, bajkovitoj Kini nema dobrog rješenja za naše junake. Oni su plitki, sebični, gramzljivi. Možda bi i mogli biti plemenitiji, ali svijet u kojem žive im to ne dopušta. Nema za njih boljeg puta, a ne možemo se oteti dojmu da tih rješenja nema ni za nas, danas, u našem okruženju.
Jer priča kaže da je mala i jadna uličarka Šen Te bila toliko dobra u srcu da je dobila nagradu od bogova. I sve što je dobila dijelila je drugima, a oni su joj to vratili pohlepom, prijevarom i lažima. Zato se morala praviti da je netko drugi, netko vrlo sposoban, okrutan i zao. Tada je uspjela i dobila poštovanje drugih, dobila je njihovu pozornost i strah. Tako je bilo puno lakše opstati u svijetu. Samo kome je onda potrebna dobrota? Znači li to da je dobar ujedno i naivan, jadan i glup?
Brecht u svojim komadima uvijek poziva na promišljanje, na aktivno sudjelovanje u radnji, on nas čak poziva da sudimo likovima koje gledamo na pozornici, da im mi ponudimo izlaz.
Zato vam naš novi naslov, naša dobra duša iz Sečuana, nudi angažiranu večer u kazalištu. Na pozornici će vam se pokazati karakteri koje ćete voljeti i razumjeti ali i oni koje će te prezirati i osuđivati. Samo što ako se oni kriju u istoj osobi? Na vama je da ciničnim, razotkivajućim smijehom pokažete da ste odlučili: može li dobar čovjek preživjeti u ovom svijetu?
KRITIKE:
Vijenac (Mira Muhoberac)
Kazalište.hr (Olivera Radović)